יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

מכתב מעמותת צלול

11 באוקטובר, 2009

לכבוד
מר יצחק בן דוד (בנדה)
יו"ר הועדה למתן היתרים וסמנכ"ל אכיפה
המשרד להגנת הסביבה
כנפי נשרים 5
ירושלים נשלח בפקס: 02-6553823

שלום רב,

הנדון: הארכת היתר ההזרמה לים של חברת אל"א תשתיות בע"מ

לעמותת צלול לאיכות הסביבה (להלן: "צלול") נודע, כי הארכת או שבכוונתך, מתוקף תפקידך כיו"ר הוועדה למתן היתרי הזרמה לים (להלן: "הוועדה"), להאריך את תוקף היתר ההזרמה לים של חברת אל"א תשתיות בע"מ (להלן בהתאמה: "ההיתר" ו"חברת אל"א").

תוקפו של ההיתר של חברת אל"א פג לפני כ-10 ימים, ביום 30.9.2009, כאשר מנגד לא הגישה חברת אל"א, למיטב ידיעתנו, כל בקשה לחידוש ההיתר.נדמה כי העובדה שישנו חשש להפרת ההיתר שעמד בתוקפו עד לאחרונה, והחשש האמיתי מצד אל"א כי ההיתר החד לא יחודש הוא זה שהביא את חברת אל"א לשגר לפני מספר חודשים מכתב ללקוחותיה, קרי המפעלים המזרימים באמצעותה את שפכיהם לים, ובו הבהרה חד משמעית, כי אין בכוונתה לחדש את ההיתר וכי על הלקוחות למצוא לעצמם פתרון חלופי. יתרה מזאת , עת לא הוגשה כל בקשה לחידוש ההיתר מטעם חברת אל"א – הרי נדמה שכל הארכה, ולו טכנית, שנעשתה על ידך, אינך ראויה על פי דין.

סבורתני, כי לאור הדברים המפורטים במכתב ונוכח העובדות ההולכות וצצות על פני השטח, מצטיירת תמונה המעידה על כשל מערכתי בצילו מנצלת, לכאורה, חברת אל"א את תפקידם ונכונותם של יו"ר הוועדה וחבריה לשם עשיית רווח פיננסי.

נוכח הדברים האמורים, מצטיירת לטעמנו תמונה מדאיגה ביותר, לפיה חברת אל"א מוליכה שולל, לכאורה, את המפעלים המזרימים שפכיהם דרכה, המשרד להגנת הסביבה והוועדה, תוך יצירת משבר מדומה אשר בא לידי ביטוי בהימנעות מחידוש היתר ההזרמה. נדמה, כי כל מטרתה של חברת אל"א היא לכפות את המשך פעולתה על המשרד להגנת הסביבה, תוך שהיא מפעילה, לכאורה, לחץ כלכלי על מפעלי האזור ובכך להגדיל את ספיקת ההזרמה על ידי צירוף מפעלים נוספים.

מלבד ההתנהלות השערורייתית המתוארת לעיל, צפויה הוועדה לדון במועד הישיבה הקרוב, הקבוע ליום 19.10.2009, בחידוש ההיתר לחברת אל"א, חרף העובדה, שלמיטב ידיעתנו, כאמור לעיל, לא הוגשה, נכון למועד כתיבת מכתב זה, כל בקשה למתן היתר ועל כן כל דיון שייערך במועד זה, מנוגד לנוהל, שכן חברי הוועדה כלל לא עודכנו בדבר ולא נשלח אליהם כל חומר רקע או המלצות כדין.

בהתאם, נודה באם תשיבנו בדחיפות ותפרט מהם השיקולים שהביאוך להתיר הארכת ההיתר של חברת אל"א וכיצד ייתכן שהמשרד להגנת הסביבה מאפשר המשך הזרמת השפכים דרך חברה אשר מתנהלת כנגדה חקירה פלילית בגין הפרת תנאי אותו היתר עצמו. בנוסף, בשל העובדה שעולה החשש כי חברת אל"א תמשיך ותפעל בדרכה אף במסגרת דיון הוועדה הקרב ובא, הריני מבקש בזאת להופיע בפני חברי הוועדה ביום הדיון האמור, ולהציג את עמדת עמותת "צלול", והכל על מנת לאפשר דיון הוגן ומאוזן, הן מההיבט הציבורי והן מההיבט הסביבתי.

לתשובתך המהירה אודה, עזר פישלר
סמנכ"ל

העתקים:
ח"כ גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה
מר שמעון לנקרי, ראש העיר עכו
ד"ר יוסי ענבר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה
חברי הועדה למתן היתרים
מר רני עמיר, ראש אגף ים וחופים
ד"ר אילן מליסטר, מרכז הועדה למתן היתרים
מר אילן-גרין סויסה, יו"ר התא הירוק בעכו


צינורות אל"ה - אילן גרין סויסה מציג את הצינורות המזרימים את התמלחות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה